Šta čekate? Upišite MEMBA!

Šta čekate? Upišite MEMBA!



ŠTA ČEKATE? UPIŠITE MEMBA!

Posle dve divne godine na studijama MEMBA u organizaciji MŠM i FON koje sam krunisao odbranom Master rada, izuzetno sam zadovoljan. Po starom srpskom običaju da se u sve sumnja, poslovna i privatna okolina nije štedela komentare u stilu: ,,Pa bre šta će ti to sad…” Naravno u moru komentara obilovali su i oni u stilu: ,,Naše srpske EMBA studije nisu baš na nivou drugih u svetu” Međutim skoro svakodnevno imam dokaze da to i nije baš tako i da su studije MEMBA bile pravi lični i poslovni potez.

Najnoviji povod za takvo dobro osećanje je članak u najvećem Španskom dnevnom listu EI Pais koji opisuje Kinesku Turističku agenciju, kompaniju CTRIP koja je bila jedna od kompanija koje smo posetili tokom MEMBA studija na završnom modulu u Šangaju. Španci za koje je turizam privredna grana broj jedan kad daju mišljenje, treba ga ozbiljno shvatiti.

Ukratko iz članka se može zaključiti da je nemoguće naći bolje mesto na svetu da se vidi u realnom vremenu kako se kineska turistička industrija ponaša. CTRIP je druga on-line turistička agencija na svetu po obimu poslovanja i po prihodu. U CTRIP Kontrolnom centru koji smo posetili, na video zidovima u futurističkoj Zaha Hadidne zgradi u Šangaju, u realnom vremenu se prate transakcije koje u to vreme realizuju za preko 300.000 korisnika. Podaci koji se prate na ekranima otkrivaju gde su kupci, gde putuju i kako to rade. Praćenje Big Data u realnom vremenu služi CTRIP-u za osmišljavanje usluga kojima žele da zadovolje svoje kupce. CTRIP je bio pionir u razvoju mobilne aplikacije koja sadrži sve usluge koje agencija može da ponudi, od avionskih karata do ala-card usluga i primene veštačke inteligencije na robote za hotele – od onih koji upravljaju proverama do onih koji su zaduženi za čekiranje gostiju. Mobilni uređaji se već koriste u 80% transakcija, a botovi su počeli da zamenjuju ljude u korisničkom servise. Neoslanjajući se samo na ovaj primer kvalitet MEMBA studija, protivno svim predrasudama sa kojima se srećemo, sigurno unapređuje lične kvalitete i doprinosi  da menadžere domaćih preduzeća upozna sa današnjim stanjem u svetu.

Kao što stara Kineska poslovica kaže ovakva iskustva nam pomažu da shvatimo da je znanje blago koje svog vlasnika svuda prati.

Slobodan Mihajlović, generacija MEMBA 2017.

Upis nove generacije je u toku… Kontakt milenko.andric@msm.edu.rs



Komentariši