Employer branding u svojoj punoj širini i kompleksnosti

Svedoci smo najbržih i najizazovnijih  promena na tržištu rada u poslednjih 15 godina. Porasla je zaposlenost, veliki broj radno sposobnog stanovništa je napustio Srbiju, atraktivnost nekih zanimanja je porasla, nekih drugih opala, poslovni ambijent se promenio, ponašanja i očekivanja (ne)zaposlenih su evoluirala.

Pa kako onda u novim uslovima odgovoriti na glavni izazov – zadržavanje i privlačenje kvalitetnih ljudi u naše timove, bez kojih nema daljeg rasta, napretka i ostvarivanja strateških ciljeva. Iako se o employer brandingu  kao odgovoru na ovaj izazov u Srbiji priča godinama unazad, tek sada postaje zaista nužno da se njime bavimo strateški i sistemski na svim nivoima i u svim oblastima zapošljavanja i rada. Prethodnih godina u tek nekoliko oblasti rada postojala je prava deficitarnost, a sad se sa njenim punim razmerama suočavamo na gotovo svakom koraku. Zato i sve više kompanija ustanovljava employer branding funkciju. Po svojoj prirodi ona zahteva suštinsko razumevanje i sistemsku saradnju na relaciji HR – marketing – PR. Njen glavni zadatak da angažuje celu kompaniju na employer branding izazovu.

A zašto celu kompaniju? Šta je zapravo onda employer brending, šta ga čini i određuje? – Odlično osmišljena, dizajnirana i sprovedena marketing kampanja kojom privlačimo kandidate i kojom komuniciramo da nam je sjajno na poslu? PR koji kompanija plasira o sebi? Zadovoljni zaposleni? Ugodni radni uslovi, kultura, atmosfera u kompaniji? Izazovnost posla? Slika koju kandidat u procesu selekcije stiče o kompaniji nakon susreta sa HR-om?

Svaki poslodavac može da pronađe neki miks za sebe koji smatra adekvatnim. Ipak, employer branding NIJE marketing, iako marketing u procesu ima važnu ulogu. Suština employer brandinga je u osećanju koje nose naši zaposleni. Suština jeste unutar kompanije, u njenom pulsu, dijagnozi i unapređenju njenog zdravlja, slike koju u sebi nose ljudi koji tu rade i plasiranju te realne slike napolju. Iz tog razloga efikasan pristup unapređenja employer brenda mora da krene od sopstvenog dvorišta, od analize internog stanja – kako se osećaju zaposleni i šta im je važno, da li su zadovoljni, posvećeni i angažovani, zatim istraživanja percepcije tržišta o kompaniji kao poslodavcu. Tek tada ima smisla pristupiti definisanju dugoročne strategije i taktičkih koraka. Ovo je  kompleksan i dugotrajan proces,  jer employer brending se prvenstveno živi, pa tek onda sprovodi. Sve ostale strategije, a posebno one gde postoji suštinski nesklad između informacija koje kompanija plasira o sebi u javnosti i onoga što stvarno jeste, imaće kratkoročan efekat,  a rezultiraće izneverenim očekivanjima i gubitkom poverenja u kompaniju, kako poverenja zaposlenih tako i poverenja potencijalnih, kvalitetnih kandidata.

Zato ovogodišnji Jesenji Vivaldi HR forum ima posebnu širinu. Pokušaće da odgovori na pitanja kako dodatno ojačati snage i raditi na slabostima koje kompanija ima, kako napraviti strategiju spram željenih efekata koje kompanija želi da postigne,  koje sve interne promene mogu doneti boljitak, kako ostvariti preko potrebnu, a najbolju sinergiju HR, marketing i PR ekspertize u regrutaciji i brendiranju i na kraju kako meriti uspešnost realizovanih koraka, kao osnove za budući razvoj.

Ako smo definisali employer branding kao razvojnu strategiju, moramo biti svesni da ona ima mnogo šire implikacije od rasta zainteresovanosti većeg broja odgovarajućih kandidata za rad u kompaniji. Ona ima snažan uticaj na celu kompaniju – kako na boljitak koji će osećati zaposleni – kroz unapređenje procesa i sistema, komunikacije, angažovanosti, zadovoljstva, tako i posledično na  rezultate i tržišni uspeh kompanije. I zato o ovoj temi treba puno i detaljno da govorimo.

Dobrodošli.

Sonja ĆETKOVIĆ, Selektorka Jesenjeg Vivaldi HR foruma 2018.


PREUZMITE AGENDU JESENJEG VIVALDI HR FORUMA 2018. OVDE


PREUZMITE ZBORNIK JESENJEG VIVALDI HR FORUMA 2018. OVDE


OTVARANJE I UVOD SELEKTORKE FORUMA



Sonja ĆETKOVIĆ, Direktor sajtova za zapošljavanje i ljudske resurse, Poslovi Infostud


PANEL


BRENDIRANJE POSLODAVACA ZA ZAPOŠLJAVANJE


  


Milka NEGROVIĆ, Account Strategic Manager, Homepage

Bojan ROŠIĆ, Hiring lead, Microsoft

Slobodanka CVETKOVIĆ, Senior HR Executive, Philip Morris

Ivan T. MARKOVIĆ, Menadžer za razvoj brenda poslodavca, NIS


PREDAVANJE


KAKO PRIPREMITI EFEKTIVNU EMPLOYER BRANDING STRATEGIJU?



Natalija PEŠIĆ, Rukovodilac ljudskih resursa, Vip mobile


 STUDIJA SLUČAJA


EFIKASAN EMPLOYER BRANDING PODRAZUMEVA RUŠENJE SILOSA



Tina MILIČIĆ, Employer Branding Specialist, Atlantic Grupa 


KREATIVNA RADIONICA


BUILDING CANDIDATE EXPERIENCE – Persona Development



Vladimir DAMNJANOVIĆ, HR menadžer, Continental AG


ČETVRTAK 27. SEPTEMBAR


TAKE-HOME EXPERIENCE

 

BUILDING CANDIDATE EXPERIENCE – Empathize Map of Interviews


Vladimir DAMNJANOVIĆ, HR menadžer, Continental AG


PANEL


CANDIDATE EXPERIENCE


Pavle Budinčević


Milica NOVKOV, Senior Consultant & Owner, Tim centar

Marta FORAI, Solutions Manager, ManpowerGroup Srbija

Pavle BUDINČEVIĆ, direktor, Assessment System Adria

Milica LAZIĆ, specijalista regrutacije, Ubisoft


PREDAVANJE


MARKETING FUNNEL U KONTEKSTU REGRUTACIJE


      

 

Tanja IKIĆ, Šef marketinga i PR-a, Poslovi Infostud


PREDAVANJE


ANALITIKA U EMPLOYER BRANDINGU


     


Dušan Štrbac, Organizational Culture and Employer Branding Supervisor, Coca Cola HBC


MOKRA GORA OPEN TALKS


BENEFITI DUALNOG OBRAZOVANJA ZA PRONALAZAK POSLA


     

 

Ana GRUJOVIĆ, Izvršni direktor, Švajcarsko – srpska trgovinska komora

Ivona SIMIĆ, Savetnica za ljudske resurse u kabinetu Predsednice Vlade Republike Srbije

Vesna BUAR, Vlasnica, Basna d.o.o.

Edin DACIĆ, Predsednik Skupštine, Standard Furniture Serbia


MOKRA GORA LATE NIGHT TALKS



Mirjana BOBIĆ MOJSILOVIĆ, književnica i slikarka


PETAK 28. SEPTEMBAR


PANEL


CEO/FOUNDER PEOPLE PERSPECTIVE


 

 

Srđan JANIĆIJEVIĆ, osnivač i direktor, Mokrogorska škola menadžmenta

Hüseyin CIFCI, Chairman of the Supervisory Board and Managing Director (CEO), PRODYNA

George FARAH, Former Philip Morris’ worldwide duty-free managing director


STUDIJE SLUČAJA


2 NAJZANIMLJIVIJE EMPLOYER BRANDING KAMPANJE U PRETHODNE 3 GODINE



 Predrag SPASOJEVIĆ, vlasnik i direktor, Hooloovoo

Sonja Bunčić, Head of Talent Management, Levi9

<


KREATIVNA RADIONICA


ORGANIZACIJAMI ONI



Ksenija MIJATOVIĆ, osnivač, Dobre misli


   

PANEL


SARADNJA HR SA MARKETING I PR SEKTOROM



Ana BRZAKOVIĆ, Menadžer za eksterne komunikacije, DELTA holding

Dušan STOJAKOVIĆ, Menadžer za održivi razvoj i korporativni marketing, Hemofarm

Tatjana KRASULJA, Potpredsednik ljudskih resursa i organizacionog razvoja, Delhaize Serbia



Cena kotizacije 30.000 RSD + pdv. Kotizacija uključuje prisustvo svim panelima i radionicama, radne materijale, kafe pauze i poklone MŠM i partnera. Smeštaj nije uključen u cenu. Smeštaj u etno naselju Mećavnik iznosi oko 5.000 dnevno na bazi punog pansiona. Učesnici smeštaj mogu da potraže i u drugim okolnim turističkim objektima (moteli, apartmani, privatni smeštaj…)

PRIJAVITE SE ZA FORUM OVDE  


GENERALNI SPONZOR

 

 

PARTNERI I SPONZORI

 

MEDIJSKI PARTNERI