KOMUNIKACIJA – PRILIKA ILI PREPREKA?

Poznati satiričar Benrnard  Šo  poslao je tadašnjem premijeru Vinstonu Čerčilu pozivnicu za premijeru svog novog komada i napisao:

“ Povedite i prijatelja, ako ga imate.” 

Na to mu je Čerčil odgovorio:

“Te večeri sam zauzet u Parlamentu.

Ali, doći ću na Vašu drugu predstavu, ako je bude.”*

Verujem da je svako od nas bio u situaciji da naiđe na zanimljivog sagovornika.

I sigurna sam da je ta komunikacija bila vredna pažnje!

Šta zapravo čini komunikaciju interesantnom i efikasnom?

Zašto neke sagovornike možemo slušati satima, a sa nekima proces komunikacije izgleda kao večnost?

Kako to da neke poruke pamtimo godinama, a druge zaboravimo čim se sastanak završi?

Komunikaciju, zapravo,  možemo tretirati kao umetnost, nauku i/ ili veštinu.

Iz bilo kog ugla da krenemo, možemo se složiti da poznavanje i korišćenje alata efikasne komunikacije pruža brojne mogućnosti – da pošaljemo pravu poruku sagovorniku, postignemo uspeh u argumentaciji, ostvarimo željeni uticaj u interpersonalnim odnosima, obezbedimo prodaju, vešto pregovaramo, edukujemo, inspirišemo… jačajući lidersku poziciju u okruženju i stvarajući dugoročno dobre odnose sa klijentima, kolegama, zaposlenima!

Ako želimo efikasnu komunikaciju u svom okruženju bilo bi dobro da poštujemo određena pravila, koristimo proverene alata i često radimo samoevaluaciju naših poruka i nastupa. I, isto tako tražimo povratne informacije od drugih.

Izvor: MOĆ UVJERAVANJA, Mirela Španjol Marković

Komunikacija - prilika ili prepreka

Na svom višegodišnjem putovanju kroz svet internih i eksternih komunikacija razvila sam upotrebljiv alat za kreiranje i slanje efikasne poruke u interpersonalnoj komunikaciji.

Ovaj model pripreme uštedeo mi je veliki broj koraka i omogućio kvalitetan nastup na poslovnim sastancima, konferencijama, prezentacijama…

Pozivam vas da testirate ovaj alat – odvojite malo vremena i odgovorite na sledeća pitanja:

  • ZAŠTO želim da komuniciram? Kakav ishod želim? Kako ću znati da sam u tome uspeo/la?
  • KO je moj sagovornik? Šta treba da znam o njemu? Šta je interes druge strane, a šta može biti pozicija?
  • ŠTA bi trebalo da komuniciram? Koje argumente/ protivargumente iskoristiti? Koliko sam osoba od kredibiliteta za poruku koju šaljem?
  • KAKO da ostvarim efkasnu komunikaciju sa sagovornikom i iskoristim pravi trenutak da pošaljem poruku? Koje tehnike efikasne komunikacije mogu pomoći?
  • KADA je dobar trenutak za komunikaciju? Da li je svaki trenutak adekvatan ili je mudro razmisliti kada bi, iz ugla druge strane, bilo zgodno dogovoriti termin?
  • GDE je pravo mesto za pokretanje razgovora? Da li je to naš poslovni prostor ili prostor našeg sagovornika, konferencija na kojoj ćete se sresti ili neko treće mesto?

Važno je da odgovorite na svih šest pitanja. Ona će vam omogućiti da pripremite kvalitetnu poruku i pošaljete je na pravu adresu, ostvariti željeni uticaj u interpersonalnim odnosima i pokažete da je vaša komunikacija – vaša odgovornost!

I tada će vam svaka komunikacija biti pre PRILIKA, nego prepreka!

Danijela NEDIĆ, vodeći predavač Mokrogorske škole menadžmenta u oblasti UPRAVLJANJA ODNOSIMA

UKOLIKO ŽELITE DA USAVRŠITE SVOJE KOMUNIKACIONE VEŠTINE I ČUJETE VIŠE O OVOJ TEMI PRIDRUŽITE NAM SE NA PROGRAMU

MENADŽMENT KOMUNIKACIJA – OD OSNOVNOG DO NAPREDNOG NIVOA