Sadržaj koji daje više
Sadržaj koji daje više
Ne više sadržaja, već sadržaja koji nam daju više
Koliko sajtova ste danas posetili? Tri, pet, deset, više od toga? Ne računajući Gugl pretrage ili društvene mreže, koji sadržaj na internetu vas je danas privukao? Velike su šanse da to nije sadržaj koji vas je uznemirio (mada je visok procenat čitalaca koji iako za sebe ne bi rekli da „prate crnu hroniku“, čitaju u velikim količinama tekstove ove tematike..) ili provocirao, već je to sadržaj koji budi dobru emociju, inspiriše, iz kojeg nešto korisno saznate ili naučite, sadržaj koji vas dotakne na neki način, baci u razmišljanje..
Koliko ste video klipova danas pogledali na internetu? Pet, deset, dvadeset, više od toga? Video je veoma snažan medij, a od prosečnih 3,7 sati koliko dnevno provedemo na internetu na mobilnim uređajima, većina tog vremena utroši se na gledanje video sadržaja. Prema projekcijama Ciska, onlajn video će do 2022. godine činiti više od 82% ukupnog saobraćaja na internetu, što će biti 15 puta više nego u 2017. Kratki video klipovi su pravi mamac za publiku, njihov sadržaj je najčešće spakovan baš kako treba, da za kratko vreme korisnik dobije veliki broj informacija o nekoj temi. Da ne zaboravimo koliko su video klipovi zgodni i za brendiranje..
Zašto se sada fokusiramo na sadržaj? Bez obzira na to da li imate sajt, mobilnu aplikaciju, da li se obraćate ciljnoj grupi preko društvenih mreža, ili šaljete korisnicima njuzletere, vi se svakoga dana susrećete sa dilemom – da li je sadržaj koji pravite dobar za vašu publiku i kako da ga učinite boljim, privlačnijim. Kako da zaradite od njega.
Sadržaj je jedina stvar zbog koje će neko posetiti vaš sajt. Ne zbog zgodnog fonta (mada je važan), ne zbog provokativnog logotipa (idite na jednostavne, uvek bolje prolaze..). Neko će doći, ostati i ponovo se vratiti na vaše stranice samo zbog sadržaja koji mu nudite.
Šta „radi“ kvalitetan sadržaj vašim korisnicima?
Informiše ih, angažuje, zabavlja, podstiče i, ako sve uradite kako treba, zadržava ih na vašim stranicama. Sadržaja ima raznih, masivni su, traže vreme za konzumiranje, a ukoliko su iskreni i temeljno pripremljeni, uliće poverenje vašim korisnicima.
Vreme uloženo u izradu sigurnog sadržaja je najbolja investicija.
I kao što kaže Sara Večer, autorka knjige „Sadržaj svuda“, možda nam nije potrebno više sadržaja, već sadržaja koji nam daju više.
Više na ovu temu na Letnjem Vivaldi CMO forumu 17 – 19. juna u Mokroj Gori