BUSINESS STRATEGY GAME (BSG) – SIMULACIJA POSLOVNE STRATEGIJE

Povratak na Blog

BUSINESS STRATEGY GAME (BSG) – SIMULACIJA POSLOVNE STRATEGIJE

Razvoj informacionalnih tehnologija i savremenih informacionih sistema je u potpunosti, čini mi se zauvek, promenio razmišljanje ljudi i način poslovanja. Pojava interneta, koja je po mnogima jedna od najvećih inovacija ikada, sigurno je umnogome doprinela da okruženje postane, po već istrošenoj floskuli, “globalno selo” gde su sve informacije svima dostupno i gde više skoro da nema nikvih tajni. Vizija Steve Jobs-a iz 1984. godine da sa novim Macintosh računarom omogući svima dostupnost informacija je ostvarena, čak je otišla mnogo dalje od onoga što je on zamislio, a prateći sve ono što se nama danas dešava. Superbrzi kompjuteri, savremeni IT sistemi, velike memorije, video nadzor, omasovljavanje upotrebe računara i interneta omogućilo nam je da apsolutno sve informacije najvećem broju ljudi budu pristupačne, na jedan klik “mišem”. Ukoliko danas hoćete nešto da saznate, vi to i možete, sve je tu, pred nama, na monitoru našeg računara. Možete kupovati, prodavati, oglašavati, voditi, organizovati, kontrolisati i sve ostalo što vam padne na pamet.

Ali, možete i učiti.

Moderno poslovno razmišljanje nije zaobišlo ni sektor obrazovanja. On-line edukacija danas postaje sve ozbiljniji faktor u procesu učenja. Materijali su pristupačniji, dostupni u bilo kom trenutku vremena, analitika je momentalna i veoma precizna, brzi računari sposobni da obrade u milisekundi ogromnu količinu podataka.

Više nema nikakvog opravdanja. Ukoliko niste informisani, obrazovani, načitani, spremni – sami ste krivi!

Ovakav rastući trend savremenog učenja jedna od najvećih svetskih kuća za edukaciju i izdavaštvo McGraw Hill Education prepoznala još pre više od 30 godina kada je razvila aplikaciju za simulaciju poslovne strategije i plasirala je tržištu i to najboljim svetskim fakultetima, poslovnim školama, studentima, kompanijama. Simulacija Poslovne Strategije – Business Strategy Game (BSG) je jedna od najboljih praktičnih on-line vežbi za upravljanje strategijom i poslovanjem koje trenutno postoje na svetskom tržištu. Godišnje je igra preko 70.000 menadžera širom sveta, do sada je kroz simulaciju prošlo oko milion učesnika iz preko 70 zemalja sveta, kao i sa više od 1.000 univerziteta. Koristi se kako u najboljim svetskim kompanijama tako i na MBA studijama i naprednim menadžment programima na najprestižnijim svetskim poslovnim školama kao što su IMD iz Švajcarske i Reims iz Francuske.

Simulacija poslovne strategije namenjena je menadžerima koji upravljaju celokupnom kompanijom, njenim sektorima ili odeljenjima, kao i svima ostalima koji svakodnevno donose odluke vezane za strategijsko poslovanje. Takođe se koristi i u procesu učenja i razvoja perspektivnih i talentovanih ljudi. Odlična je da poboljša globalno strategijsko razmišljanje pojedinca i tima, definisanje kompanijskih i sektorskih ciljeva, komunikaciju u timu, princip analize konkurencije, predviđanje kretanja tržišta, brzo donošenje odluka kao i timski rad. Pomaže menadžerima da razumeju koliko je bitno da pri donošenju odluka razmišljaju o celokupnom poslovanju kompanije kao i da donesu dobru strategijsku odluku u što kraćem vremenskom periodu. Celokupna grupa koja učestvuje u igri deli se u timove i svaki tim vodi zasebnu kompaniju. Kompanije se takmiče u vođenju poslovanja na globalnom tržištu u četiri geografske oblasti – Evropa-Afrika, Severna Amerika, Azija-Pacifik i Latinska Amerika. Timovi donose strategijske odluke koje se odnose na otvaranje i zatvaranje fabrika, razvoj proizvodnih linija, proizvodnju brendiranog proizvoda kao i privatne robne marke, kvalitet proizvoda, prodaju, distribuciju, magacinsko poslovanje, upravljanje radnom snagom, upravljanje zalihama, motivisanje i nagrađivanje radne snage, veleprodaju, internet prodaju, marketing, finansije, rabate, marže, angažovanje poznatih ličnosti kao promotera, uzimanje i povraćaj kredita, deobu dividendi akcionarima i slično. Zadatak timova i izazov za njih jeste da analiziraju konkurentsku strategiju, a zatim da razviju i implementiraju strategiju svoje kompanije koja treba da ostvari dobar poslovni rezultat, ugledan imidž, obezbedi svojoj kompaniji konkurentnost na tržištu a vlasnicima kompanije dobar finansijski učinak. Simulacija je bazirana na analizi izveštaja koje dobijate nakon svake iteracije i uspešnosti da nakon toga definišete i implementirate pravu strategiju koja će pobediti konkurenciju i osvojiti tržište. Svaki tim se bori isključivo protiv ostalih timova iz grupe. Uspeh poslovanja u igri meri se zaradom po akciji, prinosu na investicije, cenom akcije, kreditnim rejtingom i imidž rejtingom.
Business Strategy Game se igra u više iteracija (5-10) gde se nakon svake od njih dobijaju rezultati poslovanja svoje i konkurentskih kompanija, a na osnovu analize tih rezultata donose se strategijske odluke daljeg poslovanja kompanije. Ona predstavlja strategijsko upravljanje multinacionalnom kompanijom na svetskom nivou i kao takva treba da se posmatra i koristi.

Umesto zaključka – poziv na akciju!

Simulacija poslovne strategije – Business Strategy Game (BSG) nije igra, to je on-line upravljanje globalno moćnom internacionalnom kompanijom, ali kroz igru. Savremene tehnologije su vam omogućile da budete u trendu sa najboljim svetskim metodama modernog učenja, postanite jedan od milion menadžera koji je učio uz simulaciju, ali i uživao u njoj.

Autor: dr Bojan Kostandinović

Beograd, mart 2020.

Podelite

Povratak na Blog