Dnevnik u vreme Korone #3

Povratak na Blog

Dnevnik u vreme Korone #3

Mame u doba Korone

Autorka: Milica Janković, Country Franchise Lead Immunology and Hospital Acute Care for Serbia, Bosnia, Montenegro and Albania, Merck Sharp Dohme

MEMBA generacija 2016

Baš me je obradovalo kada sam videla, da nekog stvarno interesuje, kako se osećamo, šta radimo, o čemu razmišljamo i to sada, na početku ove izolacije… Poslednjih par dana mnogo razmišljam o ulogama. Raznisssam ulogama, a posebno ulogama žena – majki, sada u ovom trenuntku.

Nekako je poprilično jasno kada smo u redovnom rasporedu, ko smo, šta smo i kako smo raspodeljeni tokom jednog radnog dana – do pola 9 ujutru dok ne odvedemo decu u školu smo majke, a do 5 popodne smo savesni zaposleni kompanija u kojoj radimo. Posle posla ulazimo ponovo u cipele mama, koje voze, razvoze, čekaju decu sa raznih aktivnosti, spremaju i postavljaju večeru, kupaju, češljaju i ispraćaju ih na spavanje. Naravno, sve to vreme smo i supruge…

Smatram sebe odlično organizovanom osobom, ali ova situacija je čak i meni pomalo pomrsila konce, jer tu sad ima i nekih novih uloga, koje mi do sada nisu bile dodeljene. Ko sam, odnosno šta sam u stvari, prvo?

Prvo i osnovno, ja sam mama koja je nonstop kod kuće, jer sada i radim od kuće. Mama dostupna nonstop, da spremi doručak, izda užinu, skuva ručak, spremi ponovo užinu, spremi večeru, i sve druge aktivnosti koje ulaze i u redovan raspored – osim vožnji na aktivnosti, toga sada nema.

Takođe, mama je sada i učiteljica. To još nisam bila nikad, bar ne u ovom obimu. Na TV-u kažu: “Roditelji su sada odgovorni za edukaciju svoje dece”. Pa dobro, hajde i to da probamo. On line škola, sadržaj na sajtu škole, rad sa decom i učenje novog gradiva, viber grupa četvrtaka, viber grupa prvaka, šta se radi i koliko, kome se slika domaći, do kada je rok da se pošalje… Vrlo dinamično!

A onda, dolazim u ulogu savesno zaposlenog, koji radi od kuće, nesmanjenim intenzitetom, jer niko nije rekao da rad od kuće nosi i manji obim posla.

Ulogu žene-domaćice, kuvarice, spremačice… Mislim da ne treba da spominjem, to ulazi u ovo radno vreme, normalno…

Pre par meseci sam negde pročitala, da je najbolji način da se prebrodi teško vreme koje donosi Retrogradni Merkur, da se fokusiramo na sebe ili u originalu rečeno: Focus on selflove. Ja se sada pitam, kako u ovim uslovima, jedna žena, majka, može da nađe vreme za Selflove.

Sigurna sam da, kako vreme bude odmicalo, iskristalisaće se mnogo toga, a prevashodno, ŠTA sam i KO sam.

Crtež ćerke Mine: „Dok čekamo neko bolje sutra“…


Dnevnik u doba Korone

Autorka: Nataša Kažić, Menadžer za razvoj poslovanja, EneTel Solutions

Predavač Mokrogorske škole menadžmenta

Setih se pre neki dan čuvenog japanskog ideograma koji ako ga gledate sa jedne strane znači – kriza, a kada ga okrenete za 180 stepeni znači – šansa

To me je inspirisalo da se maksimalno projektujem ka budućnosti kako bih što manje osećala pritisak ove Orvelove, Hakslijeve i Pekićeve sadašnjosti. Puno čitam. Više knjige, manje vesti i blogove. Zamišljam svet kakav će biti sutra a ne kakav je danas. Kako će ova situacija promeniti naš način života i ekonomiju i koje nove ekosisteme treba stvoriti. To mi daje snagu i pozitivne misli. 

Moje futurističko maštarenje s vremena na vreme brutalno prekine higijenska procedura odlaska i povratka iz nabavke svakih par dana i nemilosrdno me baci nazad u nadrealnu sadašnjost, u kojoj ima i po neka divna stvar kao što je večernje tapšanje medicinarima sa Beogradskih balkona. Ko god da se toga setio, pravi je genije. Oni su pravi heroji, inače, a pogotovo sada!

Kao i većina, radim od kuće i sada imam više vremena za dobru knjigu ili dobru seriju. Preporučujem seriju Restaurants on the edge na Netflixu i ove knjige, naročito Brehmanovu knjigu “Besplatan novac za sve”.

Dobra stvar je što konačno imam vremena za kuvanje. Trudim se da dam svoj mali doprinos u ovoj situaciji postujući na mom kulinarskom blogu https://www.facebook.com/Kuvajpametno/

zdrave, ukusne i jeftine recepte pogodne za period izolacije na koju smo primorani. Svet posle Korona virusa neće više biti isti, na nama je da ga učinimo boljim.

Čuvajte se!

Pozdrav


Kako epidemija može da utiče na kontinuitet poslovanja

Autorka: Jelena Opačić, CEO, mCloud doo

GMP GENERACIJA 2016

Da li je vaš biznis spreman za scenario “vanredno stanje” i imate li plan za osiguranje kontinuiteta poslovanja?

Corona virus (COVID-19) još uvek nije napravio značajne probleme u Srbiji i nadamo se da neće. Međutim, da li je vaš posao spreman za neke vanredne situacije (bilo kog tipa, npr. u ovom slučaju velike razmere epidemije) koje bi podrazumevale da iznenada sve zaposlene pošaljete da rade od kuće i to na duži period, a da se to ne odrazi na vaš posao? Koliko ste razmišljali o tome:

  • Da li svi zaposleni imaju sve potrebne uređaje za rad i dobar internet kod kuće?
  • Mogu li zaposleni od kuće da pristupaju svim poslovnim aplikacijama i bazama, odnosno svim potrebnim podacima i alatima za neometano obavljanje svakodnevnog posla i to na siguran način?
  • Da li su dostupni podaci sinhronizovani i oslikavaju ispravno stanje u realnom vremenu?
  • Da li će telefoni u vašoj firmi zvoniti u prazno ili zaposleni mogu da se javljaju od kuće?
  • Hoće li prodaja vaših usluga i prozvoda opasti? Da li će podrška klijentima trpeti?

Ovo su samo neka od pitanja koja treba da postavite sebi ako ste direktor ili na menadžerskoj poziciji i da na vreme napravite jasan plan za osiguranje kontinuiteta poslovanja (business continuity plan). Popišite ključne poslovne procese, ljudske resurse i mogućnosti da zaposleni rade od kuće (ili već neke druge udaljene ili izolovane lokacije), analizirajte sve rizike i osmislite stragiju da možete odmah da reagujete.

Naša sugestija se ne odnosi direktno na aktuelan COVID-19 i nije nam cilj da dižemo paniku, ali potencijalna epidemija treba da bude povod da se dobro razmisli i spremi plan. Čak i ako se ne proglasi epidemija, odgovorno postupite i omogućite svojim zaposlenima da ukoliko to žele (imaju decu, starije, bolesne i osetljivije ukućane) smanje svoju izloženost rizicima.

Razmislite o scenariju da svi sektori rade van kancelarije:

  • Da li pored interneta, mobilnog i laptopa, zaposleni imaju npr. slušalice (da buka iz okruženja ne ometa poslovne razgovore) i mogućnost da fiksne brojeve iz kancelarije preusmere na drugu lokaciju? Da li je vaša kompanijska telefonska centrala u cloudu?
  • Da li su vaše poslovne aplikacije (ERP, knjigovodstveni programi, dokumentacija, podaci o kupcima i dobavljačima, lageru, projektima, tiketing, intranet i drugo) vezane za fizičku lokaciju vaše kompanije ili su na Cloud serveru i uvek dostupne putem sigurne konekcije?
  • Koji su to još alati i aplikacije bez kojih ne možete neometano da radite?

Uz pojam business continuity plan uvek se u kompletu pominje i disaster recovery plan (oporavak samog IT sistema na rezervnoj lokaciji). Međutim, temom disaster recovery plana bavićemo se drugom prilikom. Velike kompanije svoje planove spremaju dugo i ozbiljno, a sama tema kontinuitet poslovanja u konkretnom i praktičnom smislu se često tek usput podrazumeva. Ako imate dobro razrađen plan, a podaci i aplikacije se nalaze na Cloud serverima (sve dostupno online, ne zavisi od fizičkog servera), zaštićeno je i imate dobar bekap, rizik za vaše poslovanje je već značajno umanjen u bilo kakvim vanrednim situacijama.

Ako ste, dok ovo čitate, uočili nešto što još uvek nemate rešeno, nemojte da ostavite samo mentalnu belešku i da se podrazumeva. Stavite scenario na papir, dokumentujte vaš plan kakve god da su trenutne mogućnosti i ne dozvolite da vas obuzme panika ako se desi nešto neočekivano – ipak ćete imati spreman plan. U plan stavite i šta su buduća unapređenja pa i njih blagovremeno planirajte i dopunjujte. Kada je „na papiru“, već je opiljivo i napravljen je prvi korak.

Podelite

Povratak na Blog