Strategijski menadžment: Kompas za pobednički biznis
Zamislite svet u kojem se pravila igre menjaju dok još uvek igrate. Svet u kojem današnji lideri, preko noći postaju sutrašnji sledbenici, a disruptivne inovacije brišu granice između industrija, zanimanja i tržišta. Svet u kojem više ne pobeđuju najveći i najmoćniji, već najbrži, najprilagodljiviji i najpovezaniji. U takvom poslovnom ambijentu – punom neizvesnosti, ubrzanih promena i sve jačih zahteva tržišta – poslovna strategija više nije luksuz. Ona je uslov opstanka.
Savremeni svet zahteva novu vrstu strategije
Savremeni poslovni ambijent je veoma složen – to je svet u kojem su stabilnost i predvidivost zamenjeni stalnom promenom, krizama i sve češćim remetilačkim poremećajima. Digitalizacija, klimatske promene, geopolitički izazovi i promene ponašanja potrošača zahtevaju budne i prilagodljive organizacije koje mogu da misle nekoliko koraka unapred.
Vrednost kao srž strategije
Srž svakog strateškog promišljanja jeste pitanje: Koju vrednost stvaramo i za koga? U ovoj fazi i na ovom mestu ne govorimo o profitu, već o vrednosti za one kojima su naši proizvodi ili usluge namenjeni, ali i za dobavljače, zaposlene, partnere. Vrednost je ono što vas razlikuje od konkurencije – ne zato što ste bolji, već zato što ste drugačiji, relevantniji i autentičniji. Pitanje koje je važno da sebi postavimo je da li bi trebalo da budemo bolji ili drugačiji od konkurencije.
Analiza: Jer je pravovremena, verodostojna i validna informacija resurs koji morate imati
Kako bismo mogli da razvijamo strategiju, moramo najpre razumeti sebe i svet oko nas. Infirmacije su u modernom biznisu sve obimnije i kompleksnije, a njihova obrada i razumevanje sve teži. Zato vas uvodimo u proces analize spoljnog i unutrašnjeg okruženja. Pojasnićemo kako da prepoznate snage koje treba iskoristiti, slabosti koje treba prevazići, šanse koje ne smete propustiti i pretnje koje morate predvideti pre nego što vas pogode. Ova analiza je temelj na kojem gradimo održivu strategiju.
Kreiranje identiteta: Vizija, misija i vrednosti
Bez odgovora na pitanja ko smo, zašto postojimo i gde želimo da idemo, nijedna strategija nema čvrstu osnovu. Vizija kao slika željene budućnosti i misija kao svrha postojanja su svetionici daljeg strateškog procesa i aktivnosti.
Kreiranje strategije i vrste koje kompanije mogu primeniti
Kada znamo ko smo i gde idemo, vreme je za odluke – koju strategiju primeniti?
Da li ćemo se fokusirati na diferencijaciju, nišu, troškovno liderstvo? Da li je pravi pristup organski rast, partnerstvo, alijansa, akvizicija ili nešto drugo? Odgovor na ova pitanja je u direktnoj vezi sa internom i eksternom analizom.
Svakako, strategija nije završena kada je kreirana. Strategija živi tek kada počne njena implementacija. Upravo na tom polju mnoge kompanije padaju, odnosno na povezivanju vizije i misije, naših snaga i prilika i kreiranih inicijativa sa svakodnevnim aktivnostima i zadacima.
Ljudi kao najvažniji strateški resurs
Ni najbolja strategija neće uspeti bez ljudi koji je razumeju, prihvataju i sprovode. Ljudi su ti koji daju život strategiji – i zbog toga su oni njen vitalan stub. Ako ih ne uključimo, ne informišemo i ne angažujemo – rizikujemo otpor, pasivnost i neuspeh.
Pozivamo vas na Mokrogorski matinée kojim ćemo pokušati da otvorimo vrata u svet savremenog strateškog razmišljanja. Ovo predavanje je više od uvoda u poslovnu strategiju – ono je poziv na akciju, odnosno poziv da se osposobite i pripremite za donošenje odluka koje menjaju tok vašeg poslovanja, definišu pravce rasta i omogućavaju vašem biznisu da prepozna svoju jedinstvenu vrednost. Ovo predavanje je samo plitak zaron i prvi korak za one koji žele da se otisnu u dublje vode, promene perspektivu i razviju i implementiraju sopstvenu strategiju. Više o programu Strategijski menadžment saznajte na linku.